پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150687
شکاف عميق ميان «نتانياهو و اوباما»بر سر ايران
تاریخ انتشار : 1393/12/14 09:21:05
نمایش : 1404
روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي نوشت: اختلاف‌هاي "بنيامين نتانياهو" و "باراک اوباما" بر سر ايران به يک شکاف عميق تبديل شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز در پايگاه اينترنتي خود نوشت: در طول شش سال اختلاف نظر درباره چگونگي تعامل با تهديد هسته اي ايران نخست وزير اسرائيل و رئيس جمهور آمريکا هيچگاه هدف نهايي خود را يکسان بيان نکردند. اوباما همواره تاکيد کرده است که آمريکا براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي هرکاري که بتواند انجام خواهد داد. اما نتانياهو با استفاده از شيوه اي متفاوت اعلام کرد بايد جلوي دستيابي ايران به توانايي که به اين کشور اجازه مي دهد در آستانه هسته اي شدن قرار بگيرد، گرفته شود.

نيويورک تايمز افزود: نتانياهو در سخنراني خود در کنگره اين بحث را در سطح ديگري مطرح و مخالفت خود را با هر توافقي که اجازه دهد زيرساخت هاي هسته اي ايران باقي بمانند، اعلام کرد.

در اين گزارش آمده است: نخست وزير اسرائيل با طرح اين ادعا اختلاف کلامي موجود با رئيس جمهور آمريکا را به يک شکاف عميق راهبردي تبديل کرد. اوباما و نتانياهو براي سال ها از گفتگوي مستقيم درخصوص اختلاف هاي موجود برسر ايران پرهيز مي کردند.

اوباما با تاکيد بر اين که اگر مذاکرات به نتيجه برسد، اين توافق بهترين توافقي است که مانع دستيابي ايران به سلاح هسته اي خواهد شد، تاکيد کرد هيچ گزينه

در پايان اين گزارش آمده است: مشکلي که درمورد طرح برچيده شدن تمام تاسيسات هسته اي ايران وجود دارد اين است که ايرانيان تصريح کرده اند هرگز چنين توافقي را امضا نخواهند کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html